Nagyon sokan vágynak a bensőséges kapcsolatra.
A bensőséges kapcsolat hiánya, az az utáni sóvárgás megrontja a kapcsolatot.
Mindaddig, amíg ez a hiány jelen van, ameddig, amíg TE, vagy a TÁRSAD ezt  érzitek, amíg erre vágytok, sohasem fogjátok azt érezni, hogy szeretve vagytok.
Egyfajta szeretethiány☹️ lép fel, ami legtöbbször úgy fogalmazódik meg:
– hogy nem avat be a gondolataiba,🧠
– nem ismerem az érzéseit.💔
 
Csak akkor érezhetjük közel magunkat a másikhoz, ha ismerjük őt, ha feltárja önmagát.
 
Csakhogy erre nem mindenki képes.
Sok embernek okoz nehézséget az önkifejezés, nem tudja, vagy egyszerűen nem akarja kimutatni érzelmeit.
A probléma gyökerét ott is kereshetjük, hogy gyermekkorában nem volt “megengedve” az, hogy kifejezhesse érzelmeit.
👧 Mikor egy kisgyermek vágyik egy játékra, de mindannyiszor végig kell hallgatnia a szülei prédikációját a család rossz anyagi helyzetéről, akkor a fellépő 🖤bűntudat🖤 hamar leszoktatja arról, hogy a vágyairól beszéljen.
👦Vagy amikor a haragját fejezi ki, akkor a szülei rendreutasító magatartása, elítélő szavai hamar elvezetnek odáig, hogy nem helyes kimutatnia haragos érzéseit.
Ugyanígy van a csalódással, hogy idővel azt is megtanulja a gyermek, hogy magába kell fojtania, nem szabad kifejetésre juttatni, mert nem kap jó fogadtatást a szüleitől.
De nem csak a negatív érzelmeket nem tanuljuk meg kifejezni, sok embernek gondot jelent a pozitív érzelmek kifejezése is.
 
❗️Akik gyermekkorban így megtanulják letagadni az érzelmeiket, lassanként elveszítik a kapcsolatot saját érzelmi énjükkel.❗️
 
Ha TE, vagy a TÁRSAD így nőttetek fel, akkor bizony nehézséget okoz az érzelem kifejezése felnőtt korban.
Meg kell tanulni.
De hogyan csináld? Ha a MINŐSÉGI IDŐ a szeretetnyelved, azon belül is a MEGHITT BESZÉLGETÉS, akkor meg kell tanulni beszélgetni.

Aki szeretné ezt elsajátítani, kezdje azzal, hogy odafigyel az érzelmeire, azokra az érzelmekre, amit napközben átélt.Figyeljük meg, milyen helyzet, milyen érzelmet váltott ki belőlünk.Nagyon fontos, hogy tisztában legyünk saját magunkkal, saját magunk érzelmeivel, hiszen, ha ezt megtanuljuk, akkor könnyebben megérthetjük saját magunkat is. Ugyanis mindent, amit teszünk, mindent, amit mondunk, az érzelmeink irányítják, annak hatására cselekszünk.Ha néhány napig tudatosan figyeljük magunkat, akkor könnyen tovább tudunk lépni.Ahhoz, hogy meg is tanuljunk erről beszélni, a következőkre lesz szükség.Írjuk le érzéseinket egy jegyzetfüzetbe, és emlékeztetőül írjuk oda, hogy milyen szituáció, milyen helyzet váltotta ki belőlünk. Például így:Érzelem                                  SzituációIdegesség                   Ülök a dugóbanHála                             Gyermekem fotójaSzorongás                   Sorbanállás
„Amikor a kocsival bekerültem egy óriási dugóba, nagyon ideges voltam. Miért? Mert féltem, hogy el fogok késni a tárgyalásról, ahová igyekeztem. Nem szeretek késni. Az nem fér bele a saját magam által felállított szabályrendszerembe. Kész megkönnyebbülés volt, amikor végre megindult a kocsisor, és tudtam, hogy időben megérkezem.”Tehát az adott szituáció ez volt.Ha megvizsgáljuk magunkat, akkor egész alaposan a mélyére tudunk menni annak, hogy mit érzek, és MIÉRT érzem azt.„ A pénztárcámban ott van a gyerekem fotója. Minden egyes alkalommal, amikor kinyitom, látom a fotót. Ez mindig melegséggel tölt el, szeretem a gyerekeimet. De ma különös érzés fogott el. Hálát éreztem. Hálás voltam, hogy egészségesek, hogy vannak nekem, hogy boldog vagyok velük.”
„Délután, hazafelé be kellett mennem a postára. Elég kicsi a posta, és rengeteg ember volt. Sorba kellett állnom, alig fértünk el, szinte egymáshoz préselődve álltunk. Nagyon kellemetlenül éreztem maga, azt éreztem nem kapok elég levegőt, alig vártam, hogy kijöhessek.”
Ha ezekkel megvagyunk, akkor lehetőleg naponta osszuk meg házastársunkkal az átélt érzelmet.Szánjunk arra időt, hogy meghallgassuk a másikat. Nem kell ettől megijedni, kezdetben megteszi az is, hogy például vacsora után 10 percben elmondjuk azt a három dolgot, amit feljegyeztünk, és így tesz a párunk is.Először kicsit döcögősen megy majd, ha eddig nem csináltátok, de aztán belejöttök majd. Néhány hét alatt természetessé válik, hogy megosztjuk egymással az érzéseinket.Egy dologra nagyon figyeljetek!A másik érzése szent!Nem szabad degradálni, leminősíteni, kinevetni még akkor sem, ha az, amiről ő beszél, számunkra érthetetlen, vagy esetleg nevetséges.Azok az ő érzései, bánjunk velük tisztelettel.

Vélemény, hozzászólás?

Telefon:+3620 9 426-991

Elérhetõségek